I KBH+ kalder vi også det at være frivillig for at være engageret – det er nemlig kernen i frivillighed. At være engageret i KBH+ betyder, at vi alle er en del af et fællesskab og løfter i flok. Har du lyst til at engagere dig i et kreativt hus med mange muligheder på Ydre Nørrebro? Har du lyst til at få nye, kreative kompetencer og tage del i spændende kulturprojekter? Og endeligt har du lyst til at blive en del af et rummeligt, rart og idérigt fællesskab med plads til alle? Så kom og vær med i KBH+!
KBH+ kan blive springbrættet for dine projekter, events, idéer, personlig udvikling, dit nye job eller nye fællesskaber og netværk. Uanset hvad der bringer dig hertil, så er du mere end velkommen!
Vi er et hus i konstant udvikling og derfor opfordrer vi dig til at kontakte os, hvis du har nogle ideer du vil vende med os eller generelt spørgsmål om huset.
Kontakt projektmedarbejder Malou på mailen malou.rosenkjaer@askovfonden.dk (eller kom forbi en dag og sig hej på Emblasgade 175, København Ø).
Vi arbejder altid med dine individuelle behov og har du en idé til eller et ønske om noget du vil prøve af, så finder vi ud af hvordan vi kan få det til at ske! Huset kan blive springbrættet for dine drømme, projekter, events og idéer. Udover sparring på kulturfronten, har vi en socialrådgiver ansat til at hjælpe dig med mere personlige udfordringer, hvis der er behov for det.
KBH+ tilbyder samtidig Projektakadamiet for dig der er 18-30 år. En projeklederuddannelse hvor vi uddanner projektledere, der med kulturen som platform tør bidrage til at gøre en forskel i samfundet.
Hvis du er udenfor job/uddannelse og er mellem 18-25 år har du også mulighed for at blive en del af 16-ugers forløbet, Projekt16. I KBH+ kan du derudover hele året komme i Klubben, som har åben eftermiddag/aften.
Vi glæder os til at se dig!
Vi er et hus i konstant udvikling og derfor opfordrer vi dig til at kontakte os, hvis du har nogle ideer du vil vende med os eller generelt spørgsmål om huset.
KBH+ er et mangfoldigt hus og det er vigtigt for os at skabe åbne rammer, hvor der er plads til mange forskellige former for engagement. Er du mellem 18-30 år og har du lyst til at være medskaber af KBH+, så er der altid plads til dig. KBH+ er en del af AskovFonden, et hus hvor musik, visuel kunst, iværksætteri, teater, bevægelse, madlavning og projektmageri er platform for et unikt kulturmiljø – et miljø kendetegnet af åbenhed, kreativitet, aktiv ungdomsdeltagelse og fællesskaber, hvor det er en værdi at være forskellige, fordi vi lader os inspirere og lærer af nogen, der ikke ligner os selv.
Vi er altid åbne for at være stedet, hvor du kan prøve dig selv af og finde ud af hvad du er god til og her er der plads til både erhvervspraktik, skolepraktik og praktikforløb som en del af din uddannelse i f.eks. kommunikation, community management, eventkoordinering, dataindsamling og evaluering. Vi tilpasser praktikforløbet efter dine behov og har forløb på mellem 10-30 timer/uge, hvor fokus er på at du får netop de kompetencer og indgang til voksenlivet, som du har brug for.
I KBH+ kan man engagere sig på mange måder i de rammer der passer til dig. Hjertet i KBH+ er caféen som drives af unge frivillige kræfter, hvor man kan opbygge en række konkrete kompetencer, blive udfordret på værtskab, møde husets forskellige brugere, og samtidigt være en del af et dagligt fællesskab. Som caféfrivillig skal du minimum tage 1 dagvagt om ugen på 4 timer.
En anden vigtig del af KBH+ er de mange forskellige events som skabes af unge. Som eventfrivillig får du mulighed for at prøve kræfter med at idéudvikle, planlægning, kommunikation og ikke mindst at afvikle events og projekter. Her kan du udvikle dine kompetencer fra eksempelvis studiet eller din hobby i fællesskab med ligesindede, sætte din viden i spil og få støtte af andre kompetente eventmagere. Det forventes at man som eventfrivillig afvikler 1 event om måneden.
Du kan få kreative kompetencer inden for: musik, teater, bevægelse, yoga, kommunikation, projektledelse, kunst, lys & lyd, samarbejde, planlægning og afvikling.
Alle kan være med! Se mere under events på vores Facebook side.