Søg ind på projektakademiet - KBH+

Ansøg til Team 16

Ansøg til Team 16

Ansøg til Team 16

Ansøg til Team 16

VI LEDER EFTER DIG

– Der er mellem 18-30 år
– Der gerne vil arbejde med projekter,
der gør en forskel

– Der gerne vil blive klogere på dig selv, o
g hvad du vil i fremtiden

– Der ønsker et fællesskab hvor du kan samarbejde med andre
– Der tør lære af dine svagheder og styrker (og tør fejle)

ANSØGNINGSFRIST: TBA MAJ 2023

Holdstart ultimo august 2023

Projektakademiet er en gratis* alternativ projektlederuddannelse for dig, der vil se dine og andres idéer blive til virkelighed. Det er for dig, der drømmer om at udvikle dig som kulturskaber eller projektleder. Dig, der tror at tingene kan være anderledes og ønsker redskaber, indsigt og mod til at gøre det. Alle er velkomne og vi arbejder med inklusion som rammesætningen. Rammerne for uddannelsen bliver lagt af professionelle, der underviser i metoder og redskaber for både professionel og personlig udvikling. Undervejs vil hver akademist lave tre hovedprojekter der består af et fællesprojekt, et kundeprojekt og et eget selvvalgt projekt, hvor I vil få økonomi til at udføre det. Uddannelsen varer 10 måneder og det foregår tirsdag og torsdag aften, så du både kan have arbejde, dagpenge eller studie ved siden af. Læs mere om uddannelsen her: https://www.kbhplus.dk/mere-om-uddannelsen   

 *egenbetaling for hele uddannelsen 1200 kr.  

ANSØGNINGSPROCESSEN // 

Vores ansøgningsproces er designet til at finde ud af, om du er den type akademist der ønsker at lære i et fællesskab med andre, og har lyst til at skabe projekter der løfter verden omkring dig. Under ansøgningsprocessen vil du blive vurderet samlet ud fra din ansøgning, din deltagelse i en workshop og en samtale. Optagelsesudvalget for ansøgningsprocessen består af tre tidligere akademister og en teamleder. Vi ved, at folk er forskellige, og det ser vi som en styrke. Vi glæder os til at modtage din ansøgning! 

STEP 1 // ANSØGNING // Deadline maj 2023

Skriv en personlig ansøgning: Vi ønsker at lære DIG bedre at kende, og få indsigt i hvorfor Projektakademiet lige netop vil kunne passe til dig. Baseret på ansøgningerne udvælger vi en gruppe der går videre. Du får svar om du er videre til personlig samtale og optagelsesworkshop senest d. 15. Maj. 

HVAD FORVENTER VI AF DIN ANSØGNING?

Da vi værdsætter kreativitet og diversitet, er der få forventninger og formalier:

– Du vælger selv længde og form (f.eks. skriftlig, mundtlig, lyd, video osv.).

– Vi forventer at din ansøgning giver os et indblik i hvem du er, og hvorfor du tror Projektakademiet lige netop er noget for dig.

– Ligegyldigt hvilket format din ansøgning er i, skal du i starten af din ansøgning/e-mail skrive følgende oplysninger: Navn, adresse, alder, beskæftigelse, telefonnummer, e-mail, din sidste færdiggjorte uddannelse.

– Du skal kunne forstå dansk, da undervisningen er på dansk.

– Send din ansøgning til kimmie.tentschert@askovfonden.dk senest d. 2. Maj. Og husk, det er bare os i den anden ende.

TIPS TIL ANSØGNINGEN

Vi ved, at folk er forskellige, og det ser vi som en styrke, så brug det i din ansøgning. Du kan f.eks besvare nogle af disse spørgsmål:

– Hvem er du? Hvor kommer du fra, og hvor er du på vej hen? 

– Hvad er du stolt af ved dig selv? 

– Hvad er din motivation for at søge optagelse på KBH+ Projektakademiet? 

– Hvilke muligheder og udfordringer ser du omkring dig?

– Hvad inspirerer dig i verden? 

– Hvordan vil du gerne være med til at gøre en forskel i verden? 

– Hvad vil du gerne bruge Projektakademiet til?  

Har du brug for hjælp eller få svar på spørgsmål kan du altid ringe til Kimmie på 27282419 

 

Send ansøgning på mail
STEP 2 // SAMTALE & OPTAGELSES WORKSHOP // I uge 19-21

Til den personlige samtale lærer vi hinanden at kende, og du kan også få stillet alle dine spørgsmål. Det er en forventningsafstemning og uddybelse af de ting man ikke fik skrevet i sin ansøgning. Du vil gennem en workshop d. 21.-22. Maj opleve hvordan Projektakademiet fungerer. Her du vil samarbejde med de andre ansøgere om forskellige opgaver i spændende rammer. Det er et krav for optagelse, at du kan deltage i optagelsesprøven.  

OBS! Pga. covid og restriktioner og hvis du af gode grunde ikke har mulighed for at deltage til optagelse workshoppen, vil der også være mulighed for en digital løsning. Du stadig blive taget i betragtning såfremt du deltager online. 

STEP 3 // UDVÆLGELSE AF TEAM // D. 30. JUNI

Ikke længe efter workshoppen udvælger vi det nye team! Du hører fra os senest d. 30. juni